teisipäev, aprill 28, 2015

Parimad vanaaegsed portreed


Mõned nädalad tagasi sai antud pikemaajaliseks kodutööks projekt: "Vanaaegne portree". Nagu vähenes aeg töö esitamise päevani, nii vähenes ka tööde esitajate hulk. Alljärgnevalt on esitatud nelja edasijõudnute rühma liikme portreed etteantud teemal.

Pange tähele rõhuasetust erinevate väga oluliste osade juures mis sellist väga stiilipuhast pildistamist nõuavad, nagu valgus, võttekoht, modelli paigutus, meik, riietus ja idee ning muidugi tehniline teostus. Võttes seda kõike arvesse, saate ise teha omad järeldused esitatud fotodest.

Fakt on see, et vaeva nägid kõik osalejad, ilmselt nautisid pildistamist ja suurepärast koostööd modelliga. Aitäh teile!



Foto: Anneli



Foto: Helle-Mari







Foto: Merili






Foto: Remi




Tarmo tööde puhul oli raske vaid ühte kõige enam esiletõusvat fotot valida, sest kuigi enamusele meeldis kaamerasse vaatav modell, siis kena täispikkuses fotot keegi ei esitanud.



Fotod: Tarmo




4 kommentaari:

Remi Fady ütles ...

Fotolaagris oli pisut juttu mõtlemise protsessist ja sammudest, et pilt soovitul kujul nö "pruki" saada.

1. Tegin väikese uuringu, enne kui ideeid genereerima hakkasin. Vintage Hollywood fotode stiili kirjeldab minu arvastes kõige paremini järgimine jutt:

Lighting - The portraits were typically black-and-white and hi-contrast. The hair and skin highlights were blown-out (usually to hide flaws and wrinkles in their faces). The shallow depth-of-field (due to the limits of their large format cameras most likely) created dreamy, out-of-focus backgrounds.

Posing - More often than not, the stars did not make direct eye contact with the camera and looked away as if pondering how they were going spend their millions! Hands were used strategically to frame the face, prop the head or add emotion.

Camera Angle - The camera was usually positioned lower than the subject to create more drama in the image.

jne...

2. Tekkis idee sarnast tulemust (highlights blown-out, üleolev/ükskõikne staar, draama) digitaalselt saavutada, säilitades tollaegse stiili.

3. Modell paika ühe valgusega (isetehtud kärg).

4. Fill light (laualamp)

5. +väike lisavalgus taskulambi näol, eesplaanil käe välja toomiseks (jäi pisut nõrgaks IMO)

6. 10 - 20 pilti erinevates poosides + väikesed valguse ümbersuunamised.

Remi Fady ütles ...

Helle-Mari pilt meeldib väga, huvitav valguse lahendus - huvitav kas taotuslik või juhtus just selline olema :)

Merili - kaader ja modelli koht hästi valitud. Tugeva grain müra ja ja udused ääred on pisut liiast IMO ja jätab seekord võltsi mulje. Kindlasti saad algmaterjalist parema tulemuse ;)

Tarmo - lihtne ja aus ning usutav. Modelli riietuse/aksessuaaride valik väga hea. TYäispikkuses fotol häirib terav välguvari seinal.

Helle-Mari ütles ...

Remi, ka mina uurisin enne pildistama asumist päris pikalt pilte vanemast Hollywoodist jne. Pigem keskendusingi piltidele, kuid proovisin samuti vältida otse kaamerasse vaatamist või kui, siis rõhutades uimasust ja veidi ka ükskõiksust fotograafi suhtes. Minu tööd lihtsustas see, et modell oli mu õde, aga ma ei kujuta ette, kui keeruline võib sellise poseerimistulemuse saavutamine olla võõrama inimesega.
Seoses valgustusega: see oli minu suurim Achilleuse kand sel õhtul, aga samas pöörasin sellele absoluutselt suurimat tähelepanu. Ses suhtes oli muidugi selline valgus taotluslik, kuid see ei tähenda, et see iga pildi peal õnnestus :D
Minu lemmik teiste vintage-piltidest oli kindlasti Tarmo istuv portree, väga mōnusa emotsiooni ja hea teostusega.

Fotoring ütles ...

Remi, väga hea kommentaar, kuidas antud stiilis fotosid üles võtta. Sa olid enda fotode osas paljuski hästi hakkama saanud, aga taust ja pildistamisnurk ei olnud eriti head.
Sinu puhul räägib alati tehtud töö kasuks aeg ja entusiasm, mis Sa oma fotodesse paned. See on imetlusväärne.

Tarmo fotosid vaadates me välgust ei rääkinud kuivõrd sellest valgusest, mis jaamahoonesse peegeldus, aga modelli varju vaadates pole muud varianti, kui et mitte kõige oskuslikum välgu kasutamine.

Aga head tööd igatahes :)