neljapäev, mai 15, 2008

Ikaldus pimikus

Kogu lugu algas sellega, et Sigrid pani keemia valmis. Hakkasin ilmutama ja tee, mis Sa tahad, ilmus kuidagi kaua. Keemia tundus liiga tume. Ütlesin Sigridile, et täna möödub meie noorus siin pimikus. Igav oli seista ja passida, istusin maha ja hakkasin neid keemiapudeleid uurima. D-76 oli tühi. Küsisin, et kas ta valas selle ära, ta ütles, et jah, et siia esimesse vanni :P Mul oli hõkk! No ülla-ülla, miks nii kaua ilmus, ma olen üllatunud, et üldse ilmus.

Moraal: teinekord kui midagi ilmutate, siis vaadake, millise tähisega pudelist keemia tuleb. ST-1 või ST-2 on ikka paberile ja D-76 filmi ilmutamiseks.



Fotod tegime enne lahkumist.
Mina olin väsinud ja unine, aga rahulolevalt poseerisin Ilfordi parima paberiga. Sigridil oli vist parem seis, kuigi ta ise ütles, et pildilt vasakult võib leida ikalduse. Ma näen seal küll aind fotokotti :) ja SEE pole ikaldus.

Pildistas: Sigrid


Teise foto tegime niisama otsa - meeleolu natuke tõusnud või tähendab 10 sekundit sai liiga kiiresti läbi.

Pildistas: Kerly


Üldiselt oli ikaldus, sest negatiiv oli kehv (kaltsukast ostetud 15 eeguse Panasonicuga tehtud) - liiga hõre, ilmutit oli vähe, säriajad pikad ja paber, hea Ilfordi paber, hakkas lõppema. Panin negatiivid parema aja tarbeks ootele.

NB! Kel on tungiv soov suvel, kas filmi ilmutada või pilte paberile panna, ostke keemia ja andke mulle teada oma soovist. Olen nõus kampa tulema ja võimaldan teile pimiku võimalusi kasutada. NB!


11 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Artur ilmselt oskab seda paremini selgitada, aga lühidalt öelda, siis D-76 sisaldab 4x vähem metooli (mõlemas lahuses ilmutusainena) kui ST-2. See vastab nii küsimustele "miks üldse ilmus" kui ka "miks nii kaua ilmus."

Anette ütles ...

ma arvan, et mind sigridit tuleks koos keemiat segama ja vannidesse valama panna, sest siis oleks kõik 100% õigesti tehtud! :)

Kerly ütles ...

Anessa, ära ole nii ülekohtune enda ja Sigridi suhtes - iga algus on raske!

Anette ütles ...

mul on tunne, et algus oli liiga roosiline ja jörjest hakkab rohkem sassi minema:D

aga ma vist tahan millali pimikusse sattuda ja siis nagunii kindad sulle ära tuua jne

Kerly ütles ...

Ei, läheb paremaks ;)
Mina ei taha, sest keemiat ei ole ja ikaldusnegatiiv ootab mind seal :P
Kui Sa just keemiaga ei tule ja seal ilmutada ei taha :D
Kinnusid võtaks küll.

Jaanika ütles ...

Kerly,

Küll ma tulen hea ja paremaga :) Ja film vajab ilmutamist. Ikka.

Muideks, tuttav paber?

Kerly ütles ...

Tule jah, tule meie pimikusse ja tee keemia. Ma olen nõus sinna minema, aga tingimusel, et keegi teine teeb keemia :)

Jah, Sinu paber läks üle-eelmine nädal ühe õhtuga. Mõtlesin, et okei, kus ma uut paberit (oluline - sama head!) saaks. Läksin Photopointi ja voila! - olemas, ostsin. Nüüd on kaks pakki otsas, AGA andsin tellimuse sisse ja 2 pakki on Tallinnast minu poole teel :D
See ON parim paber!

Jaanika ütles ...

Kuule, mul peaks v2hemalt filmi jaoks Eestis Rodinali olema. Korraldame!

Ja ma pole ikka veel paberile ilmutanud!! St. et siis suurendajaga m2ssanud jms.


p.s.
Esimene eksam maas!

Kerly ütles ...

Voila!
Ma polegi vist Rodinali kasutanud.
Ma pakun Sulle ainulaadset võimalust meie pimikus mässata.

Kuule mul on siin ikaldus nende Hama negatiivitaskutega, mis on sellest küpsetuspaberi moodi pberist ja kuhu käivad kuueseks lõigatud ribad vahele. Tartus pole, Tallinnas pole veel õnne proovinud.

Ja palju õnne eksami sooritamise puhul! Tubli oled.

Jaanika ütles ...

Hei. Ma uurin seda fotomaterjali turgu siin mingi aeg pärast järgmist kolmapäeva!

:)

Kerly ütles ...

Suurepärane, püüan Tallinna fototurgu sonkida.
Aitäh.